HANDELSBETINGELSER

BETALING 

På morfo.dk kan du betale med dit dankort via QuickPay.

PRISER 

Der tages ikke gebyr ved betaling på www. morfo.dk. Alle priser er dagspriser og inkl. moms, og betalingen trækkes først, når varerne er klar til afsendelse. Der kan ikke trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Når du handler ved www.morfo.dk indgås aftaler på dansk.

LEVERING 

Indenfor Danmarks grænser (Færøerne, Island og Grønland undtaget) gælder følgende: Varen leveres indenfor 1-3 hverdage, såfremt den er på lager. Du kan vælge følgende leveringsformer:

SELVHENTER 

Hent pakken direkte hos os i Hedehusene på hverdage ml. 8-15, fredag 8-13. Du modtager besked når varen er klar til afhentning.

TIL PAKKESHOP

Varen leveres med GLS til en pakkeshop, du vælger. Her skal du afhente varen. Fragten koster fra DKK 50 (prisen er afhængig af vægt og størrelse) og ses ved chek·ud. Køber du store varer som sofaborde eller reoler kan du ikke benytte denne fragt·metode.

TIL FIRMA·ADRESSE

Varen leveres med GLS til din firma·adresse. Fragten koster fra DKK 50 (prisen er afhængig af vægt og størrelse) og ses ved chek·ud. Køber du store varer som sofaborde eller reoler kan du med fordel få varen leveret til en arbejdsplads, hvor der er åbent i dagtimerne.

DIREKTE HJEM

Varen leveres med GLS til din hjemme·adresse. Fragten koster fra DKK 80 (prisen er afhængig af vægt og størrelse) og ses ved chek·ud. Køber du store varer som sofaborde eller reoler kan du få varen leveret direkte hjem. Du skal dog være hjemme for at modtage pakken.

TRANSPORTSKADE 

Risikoen for varer købt på morfo.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Når du modtager varer fra en webshop, bør du straks ved modtagelse tjekke emballeringen for synlige skader. Alle transportskader skal meddeles hurtigst muligt til os på tlf: 20850560 eller på mail: info@morfo.dk. Hvis du trods synlige huller, buler eller andre åbenlyse skader på pakken ikke straks gør indsigelse overfor fragtmanden/postbuddet, kan der opstå tvivl om, hvor pakken er blevet beskadiget, og du risikerer selv at hæfte for evt. beskadigelser. Er der mindre skader på pakken, og du vurderer, at det er sikkert at modtage den, bør du sammen med chaufføren skrive på fragtbrevet, at “der tages forbehold for brækage”.
Ved mistanke om fragtskader i øvrigt skal du:

  • Beholde al emballering, idet det kan bruges til at dokumentere krav mod fragtfirma.
  • Tage billeder af pakken og evt. skader - også inden du pakker varen ud.
  • Kontakte Morfo.
  • Af bevismæssige årsager bør du kontakte os pr. telefon eller e-mail straks efter modtagelse.

SÅDAN HANDLER DU 

Når du foretager et køb på www.morfo.dk skal du igennem 6 trin:

  • Find de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven. 
  • Gå herefter til indkøbskurven
  • Indtast dine personlige oplysninger
  • Vælg forsendelses/betalingsmåde
  • Godkend vores handelsbetingelser
  • Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

Betalingen er sikker, og vi behandler alle oplysninger fortroligt.

JULEHANDEL 

Vi udvider vores bytteservice i anledning af julen. Derfor kan varer købt i december måned altid byttes til og med førstkommende 10. januar.

FORTRYDELSESRET 

Du har 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven.

RETURVARE 

Der er 14 dages returret på varen, gældende fra den dag du modtager dine varer. Ved returnering har du pligt til at returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den. Dette gælder for både vare og produkt·emballage. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen via PBS (ekskl. porto og ekspedition) til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Send en mail til os på info@morfo.dk og afvent nærmere information før varen returneres.
Send pakken til følgende adresse: 

Morfo
Guldalderen 30
2640 Hedehusene
Mrk: RETUR

Vedlæg din ordre/faktura samt kort beskrivelse af årsagen til returnering.

Vi modtager IKKE pakker sendt til pakkeboks eller pr. efterkrav! 

IKKE AFHENTET VARE 

Afhenter du ikke din vare i den valgte pakkeshop indenfor tidsfristen, vil den efter 14 dage blive returneret til Morfo. Varen betragtes efterfølgende som en almindelig returvare og du skal selv betale returportoen. Vi trækker derfor DKK 50 til at dække returportoen, inden det resterende beløb refunderes til dit betalingskort.

REKLAMATION 

Morfo yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Morfo indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering (se afsnittet om returvare). I forbindelse med reklamationssager afholder Morfo returneringsomkostninger i rimeligt omfang.